09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

10 نوع زبان بدن که شما باید از انجام دادن آن ها رو بروی مشتری پرهیز کنید

1399/01/12

    ۱۰ زبان بدن که شما باید از انجام دادن آن خود داری کنید.

زبان بدن خوب می‌تواند شما را یک انسان کاریزماتیک و جذاب جلوه دهد همین زبان بدن نیز می‌تواند شما را فردی با اعتماد به نفس ضعیف و نامتخصص جلوه دهد ۱۰ نکته‌ی کلیدی که شما باید حواستان به آن باشد

۱-شانه‌های افتاده؛ وقتی شانه‌‌هایتان افتاده باشد و ضعیف صحبت کنید شما مخصوصا در ارتباط اول با مخاطبتون می‌تواند خیلی ضعیف نشان دهد . کافیست شانه ایتان را چند سانت به عقب بدهید و استاده باایستید

۲-دست بسته بودن : وقتی درمقابل کسانی دست بدسته و بدون حرکات دست می‌تواند اینطور جلوه کند که من چاکر و غلام شما هستم. کارشناسان علوم رفتاری تاکید می‌کنند که انسان‌ها ، کسانی که درمقابل آن‌ها ضعیف ظاهر می‌شوند را درجهت منافع خود مورد استفاده قرار می‌دهند و با کسانی که درمقابل آن‌ها اظهار ضعف نکرده و قوی ظاهر می‌شوند شراکت می‌کنند.

۳-انگشت اشاره؛ قلب مهم‌ترین عضو بدن انسان است هر چیزی که به سمت آن‌اشاره رود باعث ناراحتی آن می‌شود.کارد، چاقو،.... و انگشت اشاره شما زمانی که انگشت اشاره را به طرف مقابل نشانه رفته ‌اید مخاطبتان نسبت به شما تمرکز ندارد و حالت تدافعی به خود خواهد گرفت.اگر هدف شما تنبه و یا توبیخ نیست هرگز انگشت اشاره را به سمت طرف مقابل نشانه نروید.

۴-قلاب کردن دست ها در پشت کمر: هرگز زمانی که می‌خواهید با مخاطب خود ازتباط برقرار کنید دست های خود را پشت بدن خود قلاب نکنید. زیرا طرف ممکن است فکر کند شما درحال عرض اندم هستید. و محاجم جلوه می‌کنید .و اگر سینه را هم کمی به بالا بیاورید که تاثیر آن بیشتر خواهد شد هیچ کس چنین فردی را دوست نخواهد داشت حتی اگر آدم خوبی باشید .این حرکت حالت قدرت نمایی ما هست شما نمی‌توانید که زمانی که از ناحیه قدرت وارد مذاکره می‌شوید ارتباطات خوبی برقرار کنید و دیگر اینکه می‌تواند به مخاطب شما چنین حسی دهد که شما دارد مسئله‌ی مهمی را از او پنهان می‌کنید و با او صادق نیستید.

۵-لمس کردن؛ انسان ها از اینکه فردی تازه وارد آن‌ها را لمس کند خوششان نمی‌آید بخصوص خانم مخصوصاً اگر فردی غریبه باشد.کسانی که جایگاه بالاتری دارند بخصوص مدیران سعی دارند در اذعان عمومی برتری خود را اعلام کنند.

۶- دست به کمر بودن: این حرکت نیز عرض اندام را نشان می‌دهد و از غدیم نیز زمانی که اشخاصی قصد گاردگرفتن برروی شما و یا جمله ور شدن را داشتن این کار را انجام می‌دادنند.حتی اگر درحال زدن حرف های خوب زدن هستید این زبان بدن به طرف مقابلتون حس بازخواست کردن می‌دهد.

۷-لمس صورت ؛ لمس صورت درحالی که شما با بیش از دو انگشت یا دست کامل را روصورت قرار می‌هد بصورتی که صورت خود را زیر دستان خود پنهان کردید. نشان دهنده‌ی ضعف یا پشیمانی هست یا پنهان کردن موضوعی از مخاطب درمواقعی که درحال سخنرانی یا برقراری ارتباط هستید هرگز یا صورت خود بازی نکنید.

۸-ققلاب کردن انگشستان درست در هم : نشان دهنده‌ی بی حوصلگی و به تنگ آمدن شخص از گفت گو و یا مکانی است که درآن قرار گرفته . وقتی کسی از سخنان فردی یا درمکانی بی حوصله می‌شود سعی می‌کند با این حرکت عصاب خود را آرام کند.این حرکت باعث می‌شود رئیس یا مقام بالادستی یا هرکسی که در مقابل شماست نطرش نسبت به شما منفی شود و با این تصور که شما تحمل او را ندارید شما را لایق ادامه کار یادوستی نداند.

۹-روی هم انداختن پاها ؛ اگر شخصی بخواهد چیزی از شما پنهان کند یا حرفی را نزند. این حرکت می‌تواند کمی حس تدافعی به شخص مقابل شمانیز بدهد پس تاآن جا که می‌توانید این حرکت را مخصوصاً در قرار های کار انجام ندهید.

۱۰- چسباندن انگشتان به یکدیگر رو به بالا ( حالت قله) ؛ این زبان بدن شما را همه چیزدان یا فردی که به دیگران از بالا به پایین نگاه می‌کند. نشان میدهد بخصوص زمانی که این قله را به طرف مقابل نشانه رفته اید. شما با این حرکت به طرف مقابل القا می‌کنید که شما هیچ چیز بلد نیستید و تنها همه چیز بلد اینجا من هستم . مشخصص است که در این حالت مخاطب به حرف‌های شما گوش فرا نخواهد داد.

یک نکته‌ی خیلی مهم که خیلی می‌تواند شما را درزبان بدن خوب کمک کند دیدن و یاد گرفتن زبان بدن ناشنوایان است با تمرین و نگاه کردن به این زبان بدن خیلی بهتر و موٌثر ترمی‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

 

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید