09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

عاداتی که مارا از فروش دور می کند

1399/01/13

-          عاداتی که مار از فروش دور می کند؟

 

 

1-   ظاهر نامناسب: هر صنفی باید ظاهر مناسب خود را داشته باشد برای خود و کارکنان خود بسته به سمتشان و برای هرکدام یک لباس مناسب انتخاب کنید

 

2-   اطلاعات اضافی : توضیحات زیادی لازم نیست و یا بحث های خارج از صحبت فقط اطلاعات راجب به محصول را توضیح دهید مشتریان را خسته نکیند اطلاعات اضافی باعث می شود مشتری به نکات اصلی کم توجهی کند.

 

3-   پرسیدن بوجه‌ی مشتری همان اول کار ممنوع : فروشنده‌ی حرفه‌ای است که بدون دانستن بودجه مشتری به آن پی ببرد و مشتری را شگفت زده کند هرچقدر اعتماد به نفس مشتری را افزایش دهید اورا به خرید نزدیکتر کردید تا آنجایی که می توانید اعتماد به نفس او را بالاببرید و به اوانرژی دهید اورا با جمله اینکه شما نمی توانید با این بودجه خرید کنید ناراحت نکنید بجایش از او بپرسید امکانش هست دست مرا باز تر بگذارید تا محصول با کیفیت تری به شما معرفی کنم ؟

 

4-   قول تخفیف ممنون: اگر نمی توانید محصول را به قیمتی که مشتری می خواهد در اختیارش قرار دهید به او قول ندهید اگر نتوانید این کار را انجام دهید مشتری را از دست می دهید

5-   سوالات خصوصی ممنوع : تنها درصورتی که احساس می کنید با مشتری خیلی نزدیک شدید و یا او مشتری وفادار است حق این گونه سوالات را دارید هیچ زمان در اولین برخورد از او سوالات خصوصی نپرسید.

6-   چرب زبانی ممنوع : شاید قبلا فروشندگان با چنین طرز برخوردی می توانستند بفروشند اما در سال ۲۰۲۰ دیگر شما نمی توانید باید حرفه ای باشید محکم صحبت کنید با اعتماد به نفس و اطلاعات بالا بفروشید امروزه مشتریان با طالاعات بالا خرید می کنند زیرا هر چیزی را می توانند به راحتی به دست بیاورند و قبل از خرید اطلاعات محصول را چک می کنند و بعد به سوی شما خواهند آمد

7-   خراب کردن همکاران ممنوع : بدگویی از رقیب شما می تواند شمارا هم بد نام کند. بدگوی در دنیای رقابتی نشانه‌ی ضعف است از خود صعف نشان ندهید. کسی که نمی تواند رقابت کند دیگری را خراب می کند آیا به رقیبان خود حسادت می کنید یا رقابت، رقیبان ضعیف و تازه به بازار آمده را تمسخر می‌کنید یا از آن‌ها یا می‌گیرید.

8-   دروغ ممنوع : به هیچ عنوان هیچ دروغی حتی مصلحتی سعی کنید بیان نکنید دروغ می تواند مشتری وفادار شما را هم از بین ببرد . فراموش نکنید عالی ترین روش برای اعتماد سازی صداقت است

9-   بعد از توضحیات بلافاصله قیمت را به مشتری بگویید: یکی از نکته هایی که می توانید بفهیمد مشتری به محصول شما نظر دارد این است که از شما قیمت را بپرسد و پیشتر توضیح خواهیم داد. زمانی که از شما قیمت نپرسد به احتمال زیاد یا قیمت را از قبل می داند و یا اصلا به آن محصول نظر ندارد بدون اینکه از شما قیمت بپرسد یه او قیمت ندهید تنها در صورتی که محصول شما تخفیف ویژه ای دارد به او تخفیف را اعلام کنید.

10-     بدون محاصبه‌ی دقیق به او قیمت ندهید : اگر نمی دانید قیمت نهایی محصول چیست یا دقیق نمی دانید ایرادی ندارد اول قیمت را محاسبه کنید ( دقت کنید در حضور مشتری ) و بعد به او اعلام قیمت کنید.

نظرات کاربران

حامد غفوریگ
23 فروردین 1399

دمتون گرم

نظر خود را ارسال نمایید